پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3124
-
الف
+

مهدویان: سینما درباره تاریخ معاصر حق مطلب را ادا نکرده است

نشست نقد و بررسی فیلم "ماجرای نیمروز" در برج میلاد برگزار شد.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در برج میلاد برگزار شد.

 به گزارش آی‌فیلم، محمدحسین مهدویان درباره اینکه چطور توانستند به این همه مولفه برسند و چنین فیلمی را بسازند،  گفت: یکی از علاقه مندی هایم تاریخ به خصوص تاریخ معاصر است و سینما در این خصوص حق مطلب را ادا نکرده و اگر شرایطش ایجاد شود دوست دارم درباره دهه های مختلف تاریخ معاصر فیلم بسازم و من تازه اول راه هستم و تنها دو فیلم ساختم و اگر شرایط مهیا شود شاید درباره دهه 80 و 90 هم فیلم ساختم.

وی درباره چگونگی انسجام در ساختار، دکور، گریم و نحوه فیلمبرداری ادامه داد: واقعا ما یک گروهی هستیم که سینما را خیلی جدی گرفتیم و به جزییات فکر می کنیم و از هیچ چیز به راحتی نمی گذریم.

هادی حجازی فر درباره شخصیت عمل گرایش در هر دو فیلم ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز گفت: شانس این را داشتم که در چهل سالگی نقش اکشن بازی کنم ولی مهدویان قول داده است که تقش یک معتاد را نیز به من بدهد.

مهدویان درباره کار کردن در سطح سینمای جهان  گفت: سینمای جهان هم بابد برای ارتباط با ما علاقه داشته باشد ولی درباره این فیلم سعی کردیم فیلم را را قابل قبول و قابل ارائه دز سطح دنیا بسازیم و اگر ما فیلم خوبی درباره تاریخ خودمان بسازیم، همان طور که ما فیلم های تاریخی دیگر کشورها را می بینیم،  آنها نیز به تماشای فیلم های ما راغب خواهند بود.

مهدویان درباره پژوهش این فیلم گفت: زمانی که رضوی پیشنهاد ابن کار را دارد با توجه به ارتباطاتی که قبلا داشت به خصوص برای فیلم سیانور دسترسی هایی برای پژوهش داشتیم و ما درباره تک تک جزییات این فیلم پژوهش کرده بودیم

مهدویان درباره اینکه چرا اسامی واقعی اشخاص در فیلم آورده نشده است، تصریح کرد: برخی کاراکترهای ما مابه ازای واقعی دارند و اگر ما می خواستیم شخصیت های واقعی را در فیلم با اسامی واقعی شان نشان دهیم ممکن بود برای این اشخاص مشکلی ایجاد شود.

مهدی پاکدل گفت: من اگر فیلمنامه را می خواستم و خودم می خواستم نقشم را انتخاب کنم، حتما نقش کشمیری را انتخاب می کردم.

مهدویان تصریح کرد: همان زمان که داشتیم شخصیت کمال را در می نوشتیم، به این نتیجه رسیدیم که چقدر این شخصیت شبیه به احمد متوسلیان است و برای همین نقش آن را حجازی پیشنهاد دادیم.

رضوی درباره ارزیابی شخصی اش از ماجرای نیمروز با توجه به اتفاقات سال گذشته برای فیلم سیانور گفت: اینکه برای ماجرای نیمروز چه اتفاقی می افتد هنوز معلوم نیست، ولی آنچه معلوم است اینکه این فیلم پیروز است حتی اگر جایزه ای در میان نباشد.

مهدویان درباره نقش اصلی فیلم گفت: این فیلم نقش اصلی نداشت بلکه 5 شخصیت داشتیم که هر کدام به نوعی نقش اصلی بودند و همه آنها با هم فیلم را به جلو بردند و کار کردن با این تیم برایم بسیار جذاب و دلنشین بود و همه عوامل فیلم و بازیگران شایسته تقدیر هستند.

مهدویان درباره شباهت نقش جواد عزتی به سعید امامی گفت: افراد زیادی این مسئله را به من گفتند.

رضوی در همین زمینه گفت: سعید امامی اصلا در آن زمان در سپاه حضور نداشته است و این شباهت اتفاقی بوده است.

ه.خ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر